SRBIJA 2015 Tviter je bura u lavoru vode

SRBIJA 2015    Tviter je bura u lavoru vode

Društvene mreže omogućavaju da informacija vrlo brzo dođe do korisnika i medija, ali je uticaj interneta u Srbiji minimalan, pogotovu u poređenju sa televizijom. Za razliku od svetskih lidera kojima timovi osmišljavaju kampanje, srpski političari sve rešavaju stihijski i sami Društvena mreža Tviter je, osim za građane, novinare i internet profesionalce, veoma važan kanal komunikacije i

tviter je bura u lavoru vode

Društvene mreže omogućavaju da informacija vrlo brzo dođe do korisnika i medija, ali je uticaj interneta u Srbiji minimalan, pogotovu u poređenju sa televizijom. Za razliku od svetskih lidera kojima timovi osmišljavaju kampanje, srpski političari sve rešavaju stihijski i sami

Društvena mreža Tviter je, osim za građane, novinare i internet profesionalce, veoma važan kanal komunikacije i za političare širom sveta. Izjave od 140 slovnih znakova Vladimira Putina ili Baraka Obame prate milioni ljudi, što u njihovim matičnim, što u mnogim drugim državama.

I političke stranke i političari u Srbiji prate svetski trend, pa gotovo svi imaju naloge na ovoj mreži. Sputnjik je, razgovarajući sa stručnjacima onlajn komunikacije i kreatorima političkih kampanja, pokušao da utvdi koliko „tviter komunikacija“ pomaže strankama u kampanjama. Takođe, koliko političari kao pojedinci, koristeći resurse ove mreže, mogu ostvariti uticaj i osvojiti naklonost glasača.

„Cvrkuće“ 200.000 građana Srbije

[su_pullquote align=”right”]Broj aktivnih korisnika Tvitera u Srbiji kreće se između 150 i 200 hiljada, tvrdi za Sputnjik internet konsultant i bloger Dragan Varagić.[/su_pullquote] Prema podacima do kojih je on došao — u odnosu na broj stanovnika i broj aktivnih korisnika — Tviter se dvostruko više koristi u Srbiji nego u Engleskoj, na primer.

Varagić kaže da je ovaj broj korisnika Tvitera u poređenju sa konzumentima radija ili televizije znatno manji. Takođe, smatra on, ako se posmatraju reakcije određenog procenta aktivnih korisnika Tvitera na neku političku vest, onda je to zrnce peska u pustinji.

Ali, sa druge strane, mnogo je važnija stvar to što Tviter omogućuje da se vrlo brzo dođe do predstavnika medija. Osnovna karakteristika interneta kao komunikacionog medija jeste preuzimanje nečega sa Tvitera, Fejsbuka i drugih mreža od strane velikih medija koji ozbiljno utiču na formiranje javnog mnjenja. Ono što Tviter omogućuje je da se to brzo desi“, precizira Varagić za Sputnjik.

Potcenjivanje i precenjivanje moći društvenih mreža

Prema Tomislavu Damnjanoviću, konsultantu u političkim kampanjama, stranke i političari u Srbiji ne koriste Tviter na pravi način, odnosno koriste ga za svađu, raspravu i ubeđivanje. On ističe kako je ceo region zasićen negativnim kampanjama, a da još jedna negativna kampanja na Tviteru samo otežava mogućnost izbora. To, izričit je Damnjanović, nije argumentovana rasprava, već ostrašćenost koja ne vodi ničemu.

Zoran Stanojević, urednik na Javnom servisu i dugogodišnji poznavalac razvoja interneta i trendova na njemu, ističe da je problem što su političari u Srbiji, kada je reč o internet komunikaciji, veoma neobrazovani i skloni da istovremeno društvene medije i potcenjuju i precenjuju.

Potcenjuju ih tako što ne vode računa šta na tim društvenim medijima pričaju, krajnje su neodgovorni u svojim izjavama, naročito kada su u opoziciji. Precenjuju ih, pak, ili kad očekuju da će to što govore na mrežama da zapali narod ili ga izvede na ulice, dok su u opoziciji; ili tako što uopšte ne komuniciraju od onog trenutka kada postanu vlast. Tada odseku svaku komunikaciju, valjda svesni koliko to ne umeju da rade, pa se boje sopstvenih reči“, pojašnjava Stanojević za Sputnjik.

Često sam 2010, 2011, 2012. i u Srbiji i u regionu sretao političare koji su mislili da je internet neki čarobni štapić koji će im zameniti većinu drugih načina komunikacije. Neće.“, kaže Damnjanović za Sputnjik. On naglašava da se [su_pullquote align=”right”]prema istraživanjima 80 ili 90 odsto ljudi informiše preko televizije, a da preostalih deset odsto koji kažu da se informišu sa interneta[/su_pullquote], na kraju i ne izađu na izbore, jer im uvek nešto smeta.

Dominantni uticaj televizije

Barak Obama je 60 miliona dolara, šest odsto ukupnog budžeta kampanje 2012, potrošio na socijalne medije, preciznije, na kompletan internet. Međutim, za samo jedno emitovanje u finalu bejzbol lige je dao četiri miliona dolara. Dakle, na osnovu ovog primera shvatamo koliko socijalni mediji, u stvari, imaju malu ulogu u, tako da kažemo, lomljenju birača“, tvrdi Tomislav Damnjanović.

Uticaj Tvitera u Srbiji je, prema Zoranu Stanojeviću, manji od jedan odsto, bez obzira što ljudi koji su na društvenim mrežama, pogotovu na Tviteru, stiču utisak da svi pričaju i bruje samo o nekoj određenoj temi. „Tviter je napravljen tako da svako od nas prati samo one koje je odabrao i apsolutno nema uvid u to šta se događa na toj društvenoj mreži u celini“, tvrdi Stanojević.

Kampanja „odozdo“ daje rezultate

Strateg političkih kampanja Ivan Marović kaže da bi kampanja na društvenim mrežama trebalo da bude mnogo više decentralizovana nego televizijska, ali da je u Srbiji drugačije. „To je posebno slučaj sa vladajućom partijom koja ima internet tim, protokole, aplikacije… ali nema nikog ko bi agitovao za njih van strukture koju su uspostavili. Zato je efekat minimalan“, tvrdi Marović za Sputnjik.

On ističe da u pojedninim zemljama partije zasnivaju kampanje na takozvanom marketingu „odozdo“, gde glavni deo kampanje vode ljudi koji podržavaju političku stranku ili kandidata, ali koji nisu članovi, već simpatizeri. Tim koji stoji iza kampanje koordiniše i „hrani“ kampanju materijalom i događajima, ali ne komanduje.

U svetu se tačno zna šta tokom kampanje ide na Tviter, šta na Fejsbuk, a ove mreže, kako objašnjava Zoran Stanojević, ne koriste se samo kao mesto na kome se šalje neka poruka, nego se vodi računa i gde će ta poruka „da padne“ i koga će da pobudi da je pošalje dalje.

Dakle, to je deo osmišljene kampanje, dok je kod nas i dalje stihija u kojoj političar sam odlučuje. [su_quote]Pitanje je da li većina njih ima ozbiljan tim i ljude koji se razumeju u korišćenje društvenih mreža. Ili se smatra da ako imaš dovoljno pratilaca i mnogo puta si tvitovo, da si ti majstor za to i da ti treba prepustiti u ruke da radiš takav neki posao[/su_quote]”, prezizira Stanojević.

Tviter je, saglasni su sagovornici Sputnjika, potencijalno korisna internet platforma — ako se pravilno koristi. Međutim, bar za sada, on u Srbiji predstavlja „komunikacioni šum“ i, sa prečestim prepirkama i trvenjima, gubljenje vremena i buru — ali u lavoru vode.

Nenad Zorić

http://rs.sputniknews.com/zivot/20150418/1337960.html

 

Please follow and like us:

RSS BIDD

  • Found on the Web: U.S. Declares War On Germany 18th Feb 2019
    Erik Sass, Mental Floss, April 4, 2017; original article contains additional illustrations; see also article on Creel and WWI propaganda in Excerpt: [I]n the speech’s climactic passage, Wilson laid his request before Congress: With a profound sense of the solemn and even tragical character of the step I am taking and of the grave responsibilities […]
  • UK would face “formidable challenge” to replicate Erasmus programs 18th Feb 2019
    Kerrie Kennedy, thepienews.com, Feb 18 2019 Image from article: The Committee urged the UK and the EU to work together to avoid any disruption to Erasmus+ placements in the event of a no-deal scenario. Photo: Wikicommons/ Dave Kellam. The House of Lords EU Home Affairs Sub-Committee has called on the UK government to clarify its […]
  • Trump’s Venezuela policy: Cubans to the Left, Cubans to the Right 18th Feb 2019
    John Feeley, univision.com; John Feeley was US Ambassador to Panama and is a Univision political analyst. Image from article: President Trump signing a new Cuba policy order in Miami, June 16, 2017. Left to right: Secretary of State Rex Tillerson, Commerce Secretary Wilbur Ross, Florida Governor Rick Scott, Senator Marco Rubio, Vice President Mike Pence. […]
  • ‘Covering the White House and the World’ coming to VOA Museum 18th Feb 2019
    cincinnati.com Image from article: Steve Herman, VOA White House Bureau Chief. Steve Herman is a native Cincinnatian and attended elementary school here, but he’s traveled the world throughout his journalism career. Now the White House bureau chief for the Voice of America in Washington, D.C., Herman will speak on “Covering the White House and the […]
  • Cultural Diplomacy conference to be held in Abu Dhabi on February 27 18th Feb 2019
    Afkar Abdullah, khaleejtimes.com February 18 Image from article, with caption: Dr Kamel Al Mu'aini, president of the International Institute for Cultural Diplomacy (IIDC)-Photo by M. Sajjad/ Khaleej Times The conference will focus on how the media affect the cultures of the people. The International Institute for Cultural Diplomacy announced on February 18 that it will […]

RSS Diplo Portal Belgrade

  • Представление программы бесплатного обучения в России 15th Feb 2019
    В Русском доме 13 февраля прошла презентация программы получения бесплатного высшего образования в вузах Российской Федерации. Потенциальные кандидаты смогли получить подробную информацию о условиях ежегодного конкурса на получение стипендий для бесплатного образования в России в рамках выделенных для граждан Сербии квот, который РЦНК проводит в январе-марте, а также информацию о том, как необходимо подавать документы, […]
  • Представљање програма бесплатног студирања у Русији 15th Feb 2019
    У Руском дому је 13. фебруара одржана презентација о програмима добијања бесплатног високог образовања на универзитетима Руске Федерације. Потенцијални кандидати су могли да добију детаљну информацију о условима годишњег конкурса за добијање стипендија за бесплатно образовање у Русији у оквиру квота, које су издвојене за српске држављане. Конкурс организује РЦНК од јануара до марта. Кандидати […]
  • Сербские старшеклассники в гостях у Русского Дома 15th Feb 2019
    13 февраля РЦНК Общество русско-сербско-белорусской дружбы из г.Смедерево организовало посещение РЦНК для группы старшеклассников и их преподавателей из г.Смедерево и г.Велика Плана. Для учеников это был первое знакомство с Русским Домом. Сотрудники РЦНК провели ознакомительную экскурсию и рассказали о истории создания и работе центра. В рамках визита сербские школьники смогли посетить открывшуюся в РЦНК выставку […]

Most Viewed Posts

  • Twitter Suspends Hamas Accounts (1,361)
    By ROBERT MACKEYLast Updated, Sunday, Jan. 19 | Several Twitter accounts used by the military wing of Hamas have been suspended by the social network in recent days, angering the Islamist militants and delighting Israel’s military. #Twitter has suspended the official account of #Hamas, a terrorist group that uses social media to threaten #Israel http://t.co/g1UxKc9fpf
  • Humanitarian Intervention: Advantages and Disadvantages in East Timor and Kosovo (391)
    Have There Been Occasions on Which the Advantages of Humanitarian Intervention Using Armed Force have Outweighed the Disadvantages? Humanitarian intervention can be defined as the attempts of a foreign state to prevent violations of human rights in another state, often through the use of armed force. The use of armed force to protect human rights,
  • Brain drain in Serbia today (389)
    How does the Serbian government cope with the problem of brain drain today? The latest OECD publication, SOPEMI 2014 shows that 39 thousand persons emigrated in 2012 from Serbia to OECD countries only. (At the beginning of the global economic and financial crisis, the emigration from Serbia to OECD countries amounted to 27,000 in 2008.)

How Belgrade based diplomats use Digital Diplomacy and Internet 2016

Diplo Portal Belgrade

Please follow and like us:
Scroll Up

Enjoy this blog? Please spread the word :)