SRBIJA 2015 Tviter je bura u lavoru vode

SRBIJA 2015    Tviter je bura u lavoru vode

Društvene mreže omogućavaju da informacija vrlo brzo dođe do korisnika i medija, ali je uticaj interneta u Srbiji minimalan, pogotovu u poređenju sa televizijom. Za razliku od svetskih lidera kojima timovi osmišljavaju kampanje, srpski političari sve rešavaju stihijski i sami Društvena mreža Tviter je, osim za građane, novinare i internet profesionalce, veoma važan kanal komunikacije i

tviter je bura u lavoru vode

Društvene mreže omogućavaju da informacija vrlo brzo dođe do korisnika i medija, ali je uticaj interneta u Srbiji minimalan, pogotovu u poređenju sa televizijom. Za razliku od svetskih lidera kojima timovi osmišljavaju kampanje, srpski političari sve rešavaju stihijski i sami

Društvena mreža Tviter je, osim za građane, novinare i internet profesionalce, veoma važan kanal komunikacije i za političare širom sveta. Izjave od 140 slovnih znakova Vladimira Putina ili Baraka Obame prate milioni ljudi, što u njihovim matičnim, što u mnogim drugim državama.

I političke stranke i političari u Srbiji prate svetski trend, pa gotovo svi imaju naloge na ovoj mreži. Sputnjik je, razgovarajući sa stručnjacima onlajn komunikacije i kreatorima političkih kampanja, pokušao da utvdi koliko „tviter komunikacija“ pomaže strankama u kampanjama. Takođe, koliko političari kao pojedinci, koristeći resurse ove mreže, mogu ostvariti uticaj i osvojiti naklonost glasača.

„Cvrkuće“ 200.000 građana Srbije

[su_pullquote align=”right”]Broj aktivnih korisnika Tvitera u Srbiji kreće se između 150 i 200 hiljada, tvrdi za Sputnjik internet konsultant i bloger Dragan Varagić.[/su_pullquote] Prema podacima do kojih je on došao — u odnosu na broj stanovnika i broj aktivnih korisnika — Tviter se dvostruko više koristi u Srbiji nego u Engleskoj, na primer.

Varagić kaže da je ovaj broj korisnika Tvitera u poređenju sa konzumentima radija ili televizije znatno manji. Takođe, smatra on, ako se posmatraju reakcije određenog procenta aktivnih korisnika Tvitera na neku političku vest, onda je to zrnce peska u pustinji.

Ali, sa druge strane, mnogo je važnija stvar to što Tviter omogućuje da se vrlo brzo dođe do predstavnika medija. Osnovna karakteristika interneta kao komunikacionog medija jeste preuzimanje nečega sa Tvitera, Fejsbuka i drugih mreža od strane velikih medija koji ozbiljno utiču na formiranje javnog mnjenja. Ono što Tviter omogućuje je da se to brzo desi“, precizira Varagić za Sputnjik.

Potcenjivanje i precenjivanje moći društvenih mreža

Prema Tomislavu Damnjanoviću, konsultantu u političkim kampanjama, stranke i političari u Srbiji ne koriste Tviter na pravi način, odnosno koriste ga za svađu, raspravu i ubeđivanje. On ističe kako je ceo region zasićen negativnim kampanjama, a da još jedna negativna kampanja na Tviteru samo otežava mogućnost izbora. To, izričit je Damnjanović, nije argumentovana rasprava, već ostrašćenost koja ne vodi ničemu.

Zoran Stanojević, urednik na Javnom servisu i dugogodišnji poznavalac razvoja interneta i trendova na njemu, ističe da je problem što su političari u Srbiji, kada je reč o internet komunikaciji, veoma neobrazovani i skloni da istovremeno društvene medije i potcenjuju i precenjuju.

Potcenjuju ih tako što ne vode računa šta na tim društvenim medijima pričaju, krajnje su neodgovorni u svojim izjavama, naročito kada su u opoziciji. Precenjuju ih, pak, ili kad očekuju da će to što govore na mrežama da zapali narod ili ga izvede na ulice, dok su u opoziciji; ili tako što uopšte ne komuniciraju od onog trenutka kada postanu vlast. Tada odseku svaku komunikaciju, valjda svesni koliko to ne umeju da rade, pa se boje sopstvenih reči“, pojašnjava Stanojević za Sputnjik.

Često sam 2010, 2011, 2012. i u Srbiji i u regionu sretao političare koji su mislili da je internet neki čarobni štapić koji će im zameniti većinu drugih načina komunikacije. Neće.“, kaže Damnjanović za Sputnjik. On naglašava da se [su_pullquote align=”right”]prema istraživanjima 80 ili 90 odsto ljudi informiše preko televizije, a da preostalih deset odsto koji kažu da se informišu sa interneta[/su_pullquote], na kraju i ne izađu na izbore, jer im uvek nešto smeta.

Dominantni uticaj televizije

Barak Obama je 60 miliona dolara, šest odsto ukupnog budžeta kampanje 2012, potrošio na socijalne medije, preciznije, na kompletan internet. Međutim, za samo jedno emitovanje u finalu bejzbol lige je dao četiri miliona dolara. Dakle, na osnovu ovog primera shvatamo koliko socijalni mediji, u stvari, imaju malu ulogu u, tako da kažemo, lomljenju birača“, tvrdi Tomislav Damnjanović.

Uticaj Tvitera u Srbiji je, prema Zoranu Stanojeviću, manji od jedan odsto, bez obzira što ljudi koji su na društvenim mrežama, pogotovu na Tviteru, stiču utisak da svi pričaju i bruje samo o nekoj određenoj temi. „Tviter je napravljen tako da svako od nas prati samo one koje je odabrao i apsolutno nema uvid u to šta se događa na toj društvenoj mreži u celini“, tvrdi Stanojević.

Kampanja „odozdo“ daje rezultate

Strateg političkih kampanja Ivan Marović kaže da bi kampanja na društvenim mrežama trebalo da bude mnogo više decentralizovana nego televizijska, ali da je u Srbiji drugačije. „To je posebno slučaj sa vladajućom partijom koja ima internet tim, protokole, aplikacije… ali nema nikog ko bi agitovao za njih van strukture koju su uspostavili. Zato je efekat minimalan“, tvrdi Marović za Sputnjik.

On ističe da u pojedninim zemljama partije zasnivaju kampanje na takozvanom marketingu „odozdo“, gde glavni deo kampanje vode ljudi koji podržavaju političku stranku ili kandidata, ali koji nisu članovi, već simpatizeri. Tim koji stoji iza kampanje koordiniše i „hrani“ kampanju materijalom i događajima, ali ne komanduje.

U svetu se tačno zna šta tokom kampanje ide na Tviter, šta na Fejsbuk, a ove mreže, kako objašnjava Zoran Stanojević, ne koriste se samo kao mesto na kome se šalje neka poruka, nego se vodi računa i gde će ta poruka „da padne“ i koga će da pobudi da je pošalje dalje.

Dakle, to je deo osmišljene kampanje, dok je kod nas i dalje stihija u kojoj političar sam odlučuje. [su_quote]Pitanje je da li većina njih ima ozbiljan tim i ljude koji se razumeju u korišćenje društvenih mreža. Ili se smatra da ako imaš dovoljno pratilaca i mnogo puta si tvitovo, da si ti majstor za to i da ti treba prepustiti u ruke da radiš takav neki posao[/su_quote]”, prezizira Stanojević.

Tviter je, saglasni su sagovornici Sputnjika, potencijalno korisna internet platforma — ako se pravilno koristi. Međutim, bar za sada, on u Srbiji predstavlja „komunikacioni šum“ i, sa prečestim prepirkama i trvenjima, gubljenje vremena i buru — ali u lavoru vode.

Nenad Zorić

http://rs.sputniknews.com/zivot/20150418/1337960.html

 

Please follow and like us:
error

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

RSS BIDD

  • Why US Will Need Your Social Media Details Before Issuing Visas 9th June 2019
    The US state department has revealed that US visa applicants will need to submit their social media usernames, previous email addresses and phone numbers as part of the application process. Applicants will now have to give up their account names on a list of social media platforms as well as volunteer the details of their accounts on any […]
  • „Kosovo je Srbija“: Ivica Dačić se priključio kampanji ispisivanja poruke na novčanicama 5th June 2019
    Novčanice različitih valuta su retke preostale stvari koje kruže celim svetom. Od nedavno se na nekima od njih može naći i poruka „Kosovo je Srbija“, ispisana na srpskom ili engleskom jeziku. Akciju je na Fejsbuku i Instagram profilu svog restorana pokrenuo Vojin Cucić, pozvavši pratioce da na novčanicama sitnih apoena dolara i evra napišu ovu […]

RSS Diplo Portal Belgrade

  • День России в г. Нови Сад 15th June 2019
    13 июня в концертном зале компании НИС г. Нови Сад состоялось торжественное мероприятие, посвященное празднованию «Дня России». Праздничное мероприятие, посвященное «Дню России» в городе Нови Сад, по традиции, вот уже 12-й год подготавливает и проводит Общество соотечественников и друзей России «Россия». В этом году гости мероприятия смогли насладиться Праздничным концертом и фотовыставкой «Всемирное наследие глазами […]
  • Stipendije za studiranje u Grčkoj za 2019 – 2020. akademsku godinu 14th June 2019
    Ambasada Grčke u Beogradu (Strahinjića Bana 76) obaveštava zainteresovane da Direkcija za obrazovanje i kulturna pitanja Ministarstva spoljnih poslova Republike Grčke, objavljuje za akademsku 2019 – 2020. godinu stipendije za osnovne, master i doktorske studije na grčkim univerzitetima i višim tehnološkim ustanovama (višim školama). Molimo zainteresovane da zahteve podnesu direktno u Ambasadi Grčke u Beogradu […]

Catalog of Destroyed and Desecrated Churches in Kosovo ( VIDEO )

Most Viewed Posts

  • Twitter Suspends Hamas Accounts
    By ROBERT MACKEYLast Updated, Sunday, Jan. 19 | Several Twitter accounts used by the military wing of Hamas have been suspended by the social network in recent days, angering the Islamist militants and delighting Israel’s military. #Twitter has suspended the official account of #Hamas, a terrorist group that uses social media to threaten #Israel http://t.co/g1UxKc9fpf
  • The State of Gastrodiplomacy
    By Paul Rockower It is fitting that a magazine devoted to studying innovations and trends in the field of public diplomacy has turned its focus on an increasingly popular forms of cultural diplomacy: gastrodiplomacy. Public Diplomacy Magazine’s Summer 2009 issue on Middle Powers explored the behavior of middle powers and the contours of “middlepowermanship.” Articles

How Belgrade based diplomats use Digital Diplomacy and Internet 2016

Diplo Portal Belgrade

Please follow and like us:
error
Scroll Up
WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
error

Enjoy this blog? Please spread the word :)