Dolazi vreme dronova

Dolazi vreme dronova

Broj korisnika interneta danas je 80 puta veći nego 1995, a generatori razvoja su sajtovi sa korisničkim sadržajem poput „Instagrama” i „Fejsbuka”, pokazuje novi izveštaj o digitalnim trendovima Ove godine očekuje se 4,3 miliona isporuka dronovima, globalno Pre 20 godina na mreži je bilo 35 miliona ljudi a džin je bio „Netskejp”, mnogima nepoznata kompanija.

Broj korisnika interneta danas je 80 puta veći nego 1995, a generatori razvoja su sajtovi sa korisničkim sadržajem poput „Instagrama” i „Fejsbuka”, pokazuje novi izveštaj o digitalnim trendovima

dron

Ove godine očekuje se 4,3 miliona isporuka dronovima, globalno

Pre 20 godina na mreži je bilo 35 miliona ljudi a džin je bio „Netskejp”, mnogima nepoznata kompanija. Danas imamo „Gugl” i 2,8 milijardi korisnika interneta, 80 puta više nego 1995. godine.

Koliko se internet promenio za proteklih 20 godina pokazuje izveštaj o globalnim digitalnim trendovima američke kompanije „KPCB”. Prvi takav dokument objavila je 1995, pa je ovaj najnoviji prilika za poređenje u mnogim segmentima upotrebe interneta na globalnom nivou.

Najveći rast se trenutno beleži na mobilnim uređajima kao što je smartfon, a generatori razvoja su sajtovi na koje korisnici sami postavljaju sadržaj, od „Pinteresta” preko „Instagrama” do „Fejsbuka„.

Broj korisnika interneta raste, ali je taj rast usporen u odnosu na prethodne godine – osam odsto 2014. u odnosu na 10 procenata 2013. i 12 odsto 2012. Najveći rast je u Indiji (33 odsto), u Kini je sedam odsto , u SAD dva odsto, dok u Japanu stagnira. Mereno po protoku saobraćaja, upotreba je veća za 22 odsto nego prethodne godine, a na mobilnim uređajima za čak 69 odsto.

Zanimljivo je da usporava i rast broja korisnika smartfona. Dok je 2012. iznosio 65 odsto, 2013. je smanjen na 27 procenata, a prošle godine na 23 odsto. Najveći je u Indiji (55 odsto), Kini (21) i Brazilu (28).

Na globalnom nivou porasli su budžeti za oglašavanje na internetu, sa 59 miliona dolara 2009. na 133 miliona prošle godine. Broj reklama na mobilnim platformama raste, dok na desktopu opada, pokazuje dokument na 197 strana koji se odnosi na 2014. godinu.

U prvom izveštaju 1995. mobilni telefon je koristilo 80 miliona ljudi (jedan odsto stanovništva), a danas je taj broj dostigao 5,2 milijardi (73 odsto populacije).

Većina podataka se odnosi na SAD. Prosečan Amerikanac je 2008. provodio 2,8 sati dnevno uz digitalne medije, a danas je 5,6 sati prikovan za razne ekrane (2,8 uz smartfon, 2,4 uz kompjuter, 0,4 uz konzole).

Među američkom omladinom od 12 do 24 godine najpopularniji su „Fejsbuk”, „Instagram” i „Snepčet”, ali dok poslednje dve mreže beleže rast broj korisnika, „Fejsbuk” je u opadanju. U istoj grupi, 87 odsto ne napušta smartfon ni danju ni noću, a za 80 odsto je to prvo za čim posegnu kad se probude. Šezdeset odsto veruje da će u narednih pet godina sve da se obavlja preko mobilnog. Skoro polovina ih svakodnevno koristi kameru mobilnog telefona najmanje jednom, uglavnom da postavi slike na društvene medije.

Zanimljivi su podaci o upotrebi dronova za dostavu u komercijalne svrhe. Ove godine se očekuje 4,3 miliona isporuka globalno, što je 178 odsto više nego 2014. godine. Primenjuju se u poljoprivredi, za prikupljanje informacija o zemljištu, nadzor gasne i električne infrastrukture, u katastrofama kao što su zemljotresi, za procenu štete i spasilačke operacije. Samo u SAD više od 400 kompanija registrovano je za komercijalnu upotrebu dronova.

„Tviter” – važan izvor informacija

* 1995. je na mreži bilo 0,6 odsto svetske populacije, a sada je 39 odsto

* Trgovina preko interneta je 1998. u SAD činila jedan odsto ukupne prodaje, a danas je devet

* Internet ima ogroman uticaj na potrošače i kompanije, polovičan na sektor bezbednosti, a relativno mali na obrazovanje, zdravstvo i vlade.

* Ukupna tržišna vrednost 15 najvećih internet kompanija je pre 20 godina iznosila 16,8 milijardi dolara, a danas je 2.400 milijardi

* „Tviter” je postao važan izvor informacija za mnoge medije

Najpopularnije aplikacije

„Fejsbuk”

„Vocap”

„Fejsbuk mesindžer”

„Instagram”

„Vajber”

J. J. K.
Please follow and like us:

RSS BIDD

  • Why Are Digital Diplomacy Initiatives Short-lived? 16th Dec 2018
    Last week I had the pleasure of attending the International Communication Association’s 68th Annual Conference in Prague. My presentation focused on the digital and public diplomacy activities of the Palestinian government in the West Bank, specifically it’s Facebook Embassy to Israel. While presenting my work I mentioned that unlike other virtual Embassies, Palestine’s Facebook Embassy […]
  • EURASIAN CHAPTER’s 2018: public diplomacy, trainings and more… 14th Dec 2018
    em-a.eu This year was rich of activities, yet difficult for many reasons. Namely, the community portal has not been working since April, due to the change of EMA’s service provider, which made it mpossible for us to contact our chapter’s members and access to the mailing lists per countries or per chapter. If you are […]
  • VOA’s Turkish Service Wins Burke Award 14th Dec 2018
    via VOA email (VOA press release); see also VOA Director Amanda Bennett (center) with VOA Turkish Chief Hulya S. Polat and members of the service.Voice of America’s Turkish language service received the David Burke Distinguished Journalism Award for its breaking news coverage and extensive follow-up on the attacks on peaceful protesters outside the Turkish ambassador’s […]
  • Bookshelf: ‘Behold, America’ Review: Fighting Words 14th Dec 2018
    Before World War I, Woodrow Wilson proclaimed America First as a rationale for neutrality. Before World War II, members of the America First Committee included Walt Disney, Frank Lloyd Wright and Gerald Ford BOOKSHELF ‘Behold, America’ Review: Fighting WordsBefore World War I, Woodrow Wilson proclaimed America First as a rationale for neutrality. Before World War […]
  • Student Profile: Eugenia Blaubach, Public Relations Senior 14th Dec 2018
    jou.ufl.edu; original article contains links Eugenia Blaubach “As a communicator, my dream is to positively affect the narrative surrounding immigrants,” said University of Florida College of Journalism and Communications Public Relations senior Eugenia Blaubach. Born in Venezuela, she came to the U.S. with her parents when she was seven years old. After high school, she […]

RSS Diplo Portal Belgrade

Most Viewed Posts

  • Twitter Suspends Hamas Accounts (245)
    By ROBERT MACKEYLast Updated, Sunday, Jan. 19 | Several Twitter accounts used by the military wing of Hamas have been suspended by the social network in recent days, angering the Islamist militants and delighting Israel’s military. #Twitter has suspended the official account of #Hamas, a terrorist group that uses social media to threaten #Israel http://t.co/g1UxKc9fpf
  • Brain drain in Serbia today (114)
    How does the Serbian government cope with the problem of brain drain today? The latest OECD publication, SOPEMI 2014 shows that 39 thousand persons emigrated in 2012 from Serbia to OECD countries only. (At the beginning of the global economic and financial crisis, the emigration from Serbia to OECD countries amounted to 27,000 in 2008.)
  • Humanitarian Intervention: Advantages and Disadvantages in East Timor and Kosovo (108)
    Have There Been Occasions on Which the Advantages of Humanitarian Intervention Using Armed Force have Outweighed the Disadvantages? Humanitarian intervention can be defined as the attempts of a foreign state to prevent violations of human rights in another state, often through the use of armed force. The use of armed force to protect human rights,

How Belgrade based diplomats use Digital Diplomacy and Internet 2016

Diplo Portal Belgrade

Please follow and like us:
Scroll Up

Enjoy this blog? Please spread the word :)