Zašto političari ne vole društvene mreže

Zašto političari ne vole društvene mreže

Jakob Kobi Gamliel, osnivač i direktor iSOCIA, agencije za, nešto što je novina u Srbiji, upravljanje društvenim ugledom i advertajzingom, jedan je od najuspešnijih izraelskih marketinških magova. Zovu ga digitalnim sociologom zbog izuzetnog poznavanja društva i prednosti korišćenja socijalnih medija i društvenih mreža u biznisu ali i politici. Čovek koji je brendirao najveće kompanije, ali

kobi_gamliel1Jakob Kobi Gamliel, osnivač i direktor iSOCIA, agencije za, nešto što je novina u Srbiji, upravljanje društvenim ugledom i advertajzingom, jedan je od najuspešnijih izraelskih marketinških magova. Zovu ga digitalnim sociologom zbog izuzetnog poznavanja društva i prednosti korišćenja socijalnih medija i društvenih mreža u biznisu ali i politici. Čovek koji je brendirao najveće kompanije, ali i političke partije i nevladine organizacije, za Nedeljnik govori zbog čega je odlučio da se oproba na srpskom tlu u saradnji sa specijalizovanom kompanijom za promociju i oglašavanje u digitalnim medijima, D-kit, otkrivajući nam šta bi promenio na našim političarima.
Posebno ste zainteresovani za političke kampanje. Kakvo je vaše iskustvo u radu sa političarima i kad kao digitalni sociolog, kako vas zovu, pogledate njihove kampanje u socijalnim medijima, šta zaključujete?
Zaista volim da radim na političkim kampanjama na socijalnim medijima. Verujem da politika ima važnu ulogu u društveno-digitalnoj eri, i zbog toga političari moraju tesno da budu povezani sa socijalnim medijima, dele njihovu ideologiju i razumeju da su oni otvoreni za kritiku birača i građana. Iako su socijalni mediji toliko rasprostranjeni, političari i dalje ne razumeju njihove prednosti i nedostatke. Treba da prihvate činjenicu da su socijalni mediji samo deo evolucije i da treba da se ponašaju fer, transparentno i da se angažuju kao što su to radili pre dvadeset godina, samo se sad njihov glas deli i čuje uživo, sa digitalnim fidbekom.
Kao ekspertu, kako vam izgledaju političke kampanje u Srbiji i šta biste promenili u nastupu političara?
upotreba i zloupotrebe mreza
U ovom momentu, socijalni mediji u Srbiji i dalje nisu glavno mesto aktivnosti političara. Oni više vole da budu u novinama ili na televiziji naravno, i spolja gledano, deluje da transparentnost još nije dobrodošla. Činjenica je da politika nije dovoljno stabilna, građani su izgubili poverenje u političare, i zato ih više mrze nego što vole. Moja preporuka je da svako ko ikada želi da vlada socijalnim medijima, treba da se fokusira na mlade. U Srbiji je ogroman jaz između ljudi koji su onlajn povezani i aktivnosti, i oni političari koji se fokusiraju i ulože u mlade dobiće mnogo impulsa i to ne samo reklamirajući im se, već povezujući se.
Vaš partner u Srbiji D-kit ima mnogo velikih klijenata. Šta ta saradnja znači za vas i šta donosite na naše tržište?
Izabrao sam Srbiju jer je ogroman potencijal tržišta sa solidnom osnovom da se širimo na region. Pored znanja, pokušavamo da napravimo uspešnu i prepoznatljivu metodologiju i personalizujemo je za srpsko tržište i srpske klijente. Naše znanje, tehnologija i proverena metodologija jeste vrednost koju donosimo na vaše tržište.
Gde je Srbija u svetu kad su u pitanju oglašivači, naše korišćenje interneta i mobilnih aplikcija za promociju klijenata? Da li koristimo svoj pun potencijal?
Ne još, iako Srbija ima vajrles svuda i smart telefoni su preplavili tržište, nedostatak iOS i onlajn plaćanja čine da region ne koristi svoj puni potencijal, ali kako Srbija ima volju i planove, verujem da će 2015. biti godina velikog skoka.
kobiga_1293116960_79
Zbog čega to nije profitabilna sfera u Srbiji? Naše velike kompanije ne vole da se reklamiraju na internetu, već isključivo na TV ili bilbordima?
To je pitanje promena i edukacije. Ipak, menadžeri, CEO i marketing timovi misle o TV-u i bilbordima kao mestima donošenja odluka, ali pitanje je da li znaju da prate i razumeju povraćaj uloženog profita od TV. I ako im vraća ono što im je potrebno, to je zato što je to ono što znaju…
Šta možete da saznate o jednom društvu kad vidite način na koji koristi Internet, a posebno marketing?
Da bih odgovorio na vaše pitanje, iskoristiću metaforu. Prvo što mi pada na pamet jeste supermarket, pošto volim

da idem u kupovinu, i web je ogroman supermarket. Ali, ono što vidim je da su samo veliki brendovi vidljivi na prvim policama, dok su ostali, možda čak više unikatni boje se da uskoče i više vole da budu vidljiviji na više tradicionalnim medijima. Jednom će korisnici shvatiti da je online kupovina okej i isplativa i videćemo sve više i više brendova.

Ljudi zameraju FB i Guglu ugrožavanje privatnosti. Istovremeno time dobijaju marketinške agencije koje lakše targetiraju krajnje korisnike i ono što bi svakome od njih u skladu s interesovanjima mogli da ponude?
Mislim da je u digitalnom dobu reč privatnost precenjena. Ljudi razumeju i čak žele da šeruju detalje iz svojih života, svojih društvenih života, hobije… na Instagram, Fejsbuk, i čak Gugl mape. Znamo da znaju sve i jednom kad šerujemo, sve je javno. Jednom kad ljudi počnu da šeruju bez razmišljanja, i razumeju da na kraju, što više šeruju, više primaju relevantnih reklama sa sadržajem koji čini njihovo online iskustvo mnogo personalizovanije i podređenije njihovim potrebama. Treba samo da razmisle o tome, da naprave limunadu od ovog limuna i iskorite to kao prednost.
Please follow and like us:
error

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

RSS BIDD

  • Listen: The General and the Ambassador 15th September 2019
    Listen: The General and the Ambassador Oct 17, 2018 A recent episode of the podcast, The General and the Ambassador: A Conversation, features Ambassador Mike Hammer and retired Admiral John Kirby who discuss how the military and diplomats approach public affairs. Often viewed as opposing sides of the international affairs spectrum, the podcast aims to […]
  • O nama 13th September 2019
    „Beogradska inicijativa za digitalnu javnu diplomatiju“ BIDD je nevladino, neprofitno i nezavisno udruženje, osnovano na neodređeno vreme radi ostvarivanja ciljeva u oblasti digitalne i javne diplomatije. Udruženje se osniva radi ostvarivanja ciljeva u oblasti razvoja i primene digitalne i javne diplomatije kao savremene oblike promocije vrednosti Srbije i zemalja u okruženju. Radi ostvarivanja navedenih ciljeva […]

RSS Diplo Portal Belgrade

  • “American Fashion in Serbia” 16th September 2019
    On September 14th, at the residence of the United States Ambassador to Serbia, a fashion evening was held. H.E. Kyle Skat and wife Nevenka Furjan Skat hosted the “American Fashion in Serbia” show at his residence in Belgrade. The presentation of American fashion brands that Serbs wear was attended by numerous diplomatic representatives, high-ranking officials […]
  • Diplomate za decu – održan drugi Humanitarni fudbalski turnir „Diplomats 4 Children“ 16th September 2019
    Humanitarni turnir “Diplomats 4 Children” u organizaciji Ambasada Republike Poljske u Beogradu i Ambasada Republike Slovačke u Beogradu u saradnji sa Ministarstvo Omladine I Sporta Republike Srbije održan je u subotu 14. septembra na sportskim terenima Zavoda za sport i medicinu sporta u Beogradu. The post Diplomate za decu – održan drugi Humanitarni fudbalski turnir […]

Catalog of Destroyed and Desecrated Churches in Kosovo ( VIDEO )

How Belgrade based diplomats use Digital Diplomacy and Internet 2016

Diplo Portal Belgrade

Please follow and like us:
error

Scroll Up
error

Enjoy this blog? Please spread the word :)